Diana Mihaila - Primul blogger-specialist in solutii de organizare din Romania

Professional Master Organizer in training. Creatoarea proiectului #MareaOrganizare.

Regula celor 3M din organizare: Minimizeaza, Maximizeaza si Mentine

22.09.2017

Sunt multe principii de organizare pe care le putem aplica în viețile noastre, în casele noastre, în afacerile noastre sau în spațiu nostru de lucru. Regula celor 3M (minimizează, maximizează și menține) este însă una de bază. Prima, de altfel pe care am învățat-o la cursurile de professional organizer (specialist în soluții de organizare) pe care le-am urmat.

Pentru a fi mai ușor de asimilat și de implementat mai apoi în viața de zi de zi, voi dezvolta fiecare concept în parte și voi exemplifica.


Minimizează dezordinea, maximizează spațiul, menține ordinea


#1 Minimizarea

Conceptul se referă la diminuarea gradului de dezordine prin reducerea numărului de obiecte deținute și/sau care populează un spațiu. Nu trebuie să fii specialist în organizare să îți dai seama că anumite lucruri chiar nu au ce căută într-o încăpere. Spre exemplu, când biroul ni s-a umplut de pahare, farfurii și ambalaje de nu mai avem loc să apăsăm o tastă, e de la sine înțeles că acest surplus inutil trebuie să dispară.

Hai să facem un alt exercițiu de imaginație. Ești în pragul ușii și te uiți de acolo în încăpere. Acum ia o cutie sau un coș și pune tot ce ți se pare că nu este la locul lui. Retrage-te în tocul ușii și mai privește o dată camera. Cum ți se pare? Așa-i că fiind mai goală îți este mai ușor să te miști prin ea și să găsești obiecte ce aparțin spațiului?


Organizarea constă de fapt în curățarea, îndepărtarea, aruncarea, reciclarea, mutarea și donarea obiectelor. Unul din principalele motive pentru care ne găsim constant înconjurați de mizerie și obiecte inutile este pentru că nu reușim să minimizăm.


#2 Maximizează

Oamenii trebuie să învețe să maximizeze spațiul de care dispun și să îl utilizeze cât mai bine cu putință. Rolul unui specialist în soluții de organizare este de a-și învăța clienții să identifice modalitățile ineficiente de folosire a locurilor și obiectelor.

Să luăm ca exemplu o garsonieră. În astfel de spații mici este esențial să integrăm soluții multifuncționale, de la piese de mobilier ce servesc mai multor scopuri, până la soluții de organizare ce ne permit să păstrăm lucrurile în poziția desemnată. Astfel, masa de dining poate fi folosită și ca birou ori ca zonă de lucru, iar canapeaua extensibilă se poate transforma în pat de două persoane când avem musafiri care rămân peste noapte. Cel mai probabil o astfel de canapea are și spațiu de depozitare dedesubt, așa că ea reduce necesarul de dulapuri și comode. Putem stoca acolo lenjerii sau haine de extrasezon.

În locuințele mici nu trebuie să ne lăsăm înșelați de ideea că fiecare perete trebuie ”tapetat” cu dulapuri doar pentru că zonele de depozitare create prin construcție sunt limitate. O altă modalitate de mascare a obiectelor care nu ne sunt necesare în fiecare zi este să includem în decor tabureți cu spații de depozitare încorporate sau cufere, lăzi și cutii. În cazul dulapurilor, fie ele de haine sau de veselă, este recomandat să fie proiectate până în tavan sau cât mai aproape, pentru a maximiza spațiul de stocare. Pe rafturile superioare, cele care implică un acces mai dificil, punem lucruri de care nu ne folosim în fiecare zi. Poate chiar nici în fiecare săptămână sau lună.

Tot în locuințe mici sunt de mare folos piesele de mobilier pliabile. O masă, un set de scaune sau o scară pot sta strânse fără a încărca excesiv încăperea atunci când nu ne sunt trebuincioase.

O altă soluție care mie îmi place mult este construirea de platforme pentru paturi, care să ascundă spații de stocare în podeaua nou creată și în trepte.

#3 Menține

Conceptul de menținere a ordinii poate fi implementat numai după ce ne însușim ideile de minimizare și maximizare. Prin urmare, atunci când în încăpere sunt obiecte care de obicei stau în altă parte a casei, trebuie să ne asigurăm că ele vor ajunge cât mai curând acolo. La fel și cu lucrurile care nu ne mai sunt de folos. Dacă sunt încă funcționale, le putem dona, dacă sunt stricate, le reciclăm, iar dacă nu sunt nocive pentru mediu și pentru sănătatea oamenilor, le putem arunca. Pe scurt, ducem cât mai repede la loc obiectele ce au ajuns în alte spații decât cele în care sunt întrebuințate.


Citește ce înseamnă să trăiești sustenabil.

Oricât de organizați am fi, nu suntem feriți de dezordine. Menținerea este un proces continuu.


În cazul în care te pasionează organizarea, te invit să te înscrii în grupul pe care l-am creat special pentru a discuta despre acest subiect. Tot acolo anunț și când țin un workshop gratuit, care poate fi chiar în orașul tău. :)

Sper că informațiile de mai sus ți-au fost utile și că vei dori să le împărtășești și cu prietenii tăi. Dacă ești activ(ă) pe rețelele de socializare, intră te rog și pe pagina de Facebook a blogului și bifează sub butonul ”Urmărește” opțiunea ”Vezi mai întâi”. În felul acesta primești notificări la fiecare nou articol.

Avatar

Dacă îți place ceea ce scriu, urmărește-mă și pe rețelele de socializare, distribuie și comentează la articolele mele. Un feedback constructiv nu a făcut niciodată rău nimănui. :)

error: Content is protected !!