Diana Mihaila - Master Professional Organizer

Primul blogger-specialist in soluții de organizare din Romania. #MareaOrganizare.

5 pasi pentru un spatiu de birouri eficient utilizat

12.10.2016

Viața la birou nu mai e ce a fost! Astăzi e o cerere în creștere pentru spații de office atractive și bine organizate, ce contribuie și influențează felul în care socializăm, lucrăm și învățăm împreună.

Potrivit companiei suedeze de mobilier de birou și design interior Kinnarps, specializată în oferirea de soluții inovatoare și inspiraționale pentru zonele de lucru, soluția ideală o reprezintă un concept adaptat nevoilor și gradului de ocupare al fiecărei organizații. Spațiile individuale sunt înlocuite de configurații flexibile, stimulante și funcționale, destinate diverselor tipuri de activități ce pot fi întreprinse într-un birou.

amenajare spatii birouri

Sursă foto: Kinnarps România

La Kinnarps acest concept se numește “Next Office” și presupune 5 pași pentru realizarea unui audit și crearea unei soluții de amenajare complete:

  1. Informare, inspirație și motivare (organizarea de seminare, prezentarea de rapoarte ale evoluției mediului de lucru și exemplificări în showroom-ul Kinnarps);
  2. Studiu (workshop, chestionar online, aflarea ratei de ocupare a birourilor cu ajutorul aplicației Kinnarps pe smartphone sau PC);
  3. Rezultate/ Analiză/ Viziune (prezentarea rezultatelor, conversații/ interviuri/ discuții între membrii organizației și Kinnarps);
  4. Soluția de amenajare (prezentarea soluției de amenajare personalizate – bazată pe analiza rezultatelor – și crearea viziunii comune);
  5. Livrarea și instalarea produselor (urmată de follow-up).

“Experiența internațională a arătat că prin efectuarea acestui audit și prin implementarea soluțiilor rezultate, clienții au redus suprafața necesară, uneori chiar și cu 30%, și au avut la dispoziție un spațiu cu un ambient mai plăcut și mai adaptat. În plus, a crescut nivelul de comunicare direct între colegi și a scăzut nivelul consumului de hârtie. Astfel s-a constatat că în multe cazuri s-au redus mail-urile între angajaţi cu peste 30%, aceștia preferând comunicarea directă – mai eficientă, iar consumul de hârtie a scăzut, de asemenea, cu până la 70% ca urmare a faptului că locurile în care aceasta era “depozitată” s-au diminuat. Cel mai important, multe companii au raportat faptul că peste 90% din angajați apreciază calitatea locului de muncă în noua configurație și își doresc să îl păstreze. Desigur, aceste cifre vor varia în funcție de tipul și cultura fiecărei companii.” – Daniel Florescu, director general Kinnarps România

Câteva cifre

Piața locală a producătorilor și retailerilor de mobilier pentru spații publice va atinge în acest an circa 185 milioane euro, în timp ce profitul aferent va depăși 11 milioane euro, conform Financial Trends, în baza unui raport comandat de Kinnarps România. Pentru comparație, valoarea totală a întregii piețe de mobilier din România se situează la 2,1 miliarde de euro, conform acelorași surse.