Diana Mihaila - Primul blogger-specialist in solutii de organizare din Romania

Professional Master Organizer in training. Creatoarea proiectului #MareaOrganizare.

5 SFATURI DE LA ANTONIO PASSARELLI PENTRU PĂRINȚII PREOCUPAȚI DE ALIMENTAȚIA COPIILOR

08.06.2016

Orice părinte își dorește ca micuțul său să mănânce cât mai bine și cât mai sănătos. Dar pentru a ne învăța copiii să devină responsabili la acest capitol, este indicat să îi implicăm cât mai devreme în activitățile gospodărești ce presupun alegerea și prepararea alimentelor.

alimentatia copiilor

Sursă foto: Policolor

Din punctul de vedere al bucătarului italian Antonio Passarelli, cinci sunt lucrurile pe care trebuie să le facem pentru a le crea obișnuințele corecte.

#Sfatul 1:

Mic dejunul încarcă bateriile pentru toată ziua, așa că cel mai bine e să îți educi copilul de la vârste cât mai mici să mănânce dimineața. Dacă reușești asta, sunt mari șanse să păstreze acest obicei toată viața! 

#Sfatul 2

Copiii sunt mai dispuși să mănânce ori să încerce ceva nou dacă participă la prepararea bucatelor. Este benefic și distractiv atât pentru părinte, cât și pentru copil să gătească și să se distreze împreună. Ba chiar și implicarea celui mic în cumpărarea alimentelor este recomandată!

#Sfatul 3

Toate culorile tari din fructe și legume provin din substanțele naturale ale plantelor, care au efecte benefice asupra corpului. Nu degeaba nutriționiștii recomandă o hrană cât mai colorată în fiecare zi! Pune-i copilului în farfurie mâncăruri și gustări pline de culoare, iar dacă fructele și legumele sunt tăiate și aranjate în forme atractive, cu siguranță le va savura!

#Sfatul 4

Fără zahăr! Zahărul nu conține nutrienți și nu aduce beneficii organismului! E o sursă de calorii goale, creează dependență și, pe termen lung, dăunează corpului. În orice situație puteți să înlocuiți acest ingredient cu mierea.

#Sfatul 5

Toate gustările pe care le dați copilului trebuie să fie sănătoase, simple și gustoase, iar atunci când nu aveți timp să pregătiți ceva, cea mai bună opțiune sunt fructele. O altă variantă la-ndemână e ca în iaurtul natural să adăugați fie un fruct proaspăt, fie nuci ori semințe cu miere.

Sfaturile au fost oferite în cadrul unui evenimentul parte a proiectului Copii sănătoși în Policolor, ce a cuprins ateliere creative cu fructe și legume, pentru micuți cu vârste cuprinse între 3 și 7 ani, dar și competiție de gătit pentru categoria de vârstă 8-14 ani.


Poate v-ar mai interesa să citiți și câteva recomandări din partea celebrului Dr. Oz:

Cum scăpăm de senzația de foame

Cum ne putem schimba viața în bine


Dacă v-a plăcut articolul despre alimentația copiilor, distribuiți-l și cu prietenii.

Dacă îți place ceea ce scriu, urmărește-mă și pe rețelele de socializare, distribuie și comentează la articolele mele. Un feedback constructiv nu a făcut niciodată rău nimănui. :)