Diana Mihaila - Master Professional Organizer

Primul blogger-specialist in soluții de organizare din Romania. #MareaOrganizare.

Importanța organizării la shopping

13.12.2019

Frenezia cumpărăturilor din preajma sărbătorilor nu este specifică doar românilor, ci tuturor economiilor de consum, unde shopping-ul este prezentat ca o experiență. Achiziționez ceva nu doar pentru scopul pentru care a fost produs, ci și pentru locul în care mă transpune. Intrăm automat într-o poveste pentru care plătim probabil mai mult decât am fi plătit dacă urmăream doar utilitatea.

Într-un astfel de context haideți să vedem ce poate face organizarea pentru noi.

Mulți asociază organizarea cu locuința, cu păstrarea ei în ordine și cu rânduirea cu sens a lucrurilor. Și este corect! Dar pe lângă această latură a sa, organizarea are valențe atât pe plan personal, cât și pe plan profesional. În sfera personală, ea are legătură cu buna gestionare a banilor, a timpului, a resurselor și chiar a relațiilor interumane. Iar pe plan profesional pornește de la spațiul de lucru și crește până la legăturile dintre departamente, până la productivitate și la profitabilitate în business. Cele trei paliere sunt însă interconectate, căci buna funcționare a lor ne ajută să obținem un stil de viață mai simplu și mai coerent.

Echilibrul de zi cu zi vine și din felul în care gestionăm banii de care dispunem. Calitatea obținută ca urmare a prețului plătit se resimte în nivelul de satisfacție. Iar cu o bună planificare cumpărăm mai mult decât bunuri ori servicii… Cumpărăm acele experiențe! Merg într-un anumit centru comercial pentru magazine, pentru promoțiile de care beneficiez pentru că sunt client fidel, dar și pentru activitățile pe care pot să le desfășor acolo. Contează și proximitatea și accesul, căci ele se traduc în timp consumat.

Brian Tracy, celebru autor și speaker-motivațional spune că ”ai nevoie de 10-12 minute pentru a-ți planifica întreaga zi. Făcând asta reduci timpul irosit și energia folosită fără țintă cu până la două ore”.

Un calcul îndeajuns de stimulant, după părerea mea.

Alcătuirea listei de cumpărături în baza principiilor de organizare

Atunci când trebuie să compun o listă de cumpărături o alcătuiesc în baza mai multor aspecte, încercând să nu omit nimic. Evit astfel să fac mai multe drumuri pe la magazine și reduc consumul inutil de timp și de bani. Prin urmare, realizez planul în funcție de următoarele.

În funcție de încăpere:

Vizualizez fiecare spațiu în parte sau chiar fac un tur al casei.

  • Bucătărie: Ce ingrediente îmi lipsesc pentru a găti o anume rețetă?
  • Baie: Mai îmi trebuie detergent, balsam de rufe și șampon.

În funcție de fiecare membru al familiei:

Cine de ce are nevoie.

  • Copiii: Au nevoie de mănuși noi.
  • Adrian: Nu mai are spumă de ras.

În funcție de priorități:

Dacă dispun de un anumit buget, ce iau mai întâi? Și ce brand? Și ce cantitate? E bine să ne fixăm sume clare alocate shopping-ului, fie el pentru mâncare, haine sau distracție.

În funcție de moment:

Cel mai adesea alcătuiesc lista de cumpărături în week-end, când facem o aprovizionare mai serioasă și avem mai multă vreme de umblat prin centre comerciale. Alteori o fac când apare necesitatea (ex. S-a terminat pâinea!).

Dacă vorbim despre achiziții ce pot fi realizate într-un orizont mai larg de timp, un mic block notes pus în fiecare încăpere se poate dovedi util. Spre exemplu, am triat hainele copiilor și am realizat că nu mai au anumite piese vestimentare pentru sezonul următor. Nu le pot cumpăra din toiul verii pentru iarnă, pentru că nici nu se găsesc în magazine, dar este important să nu pierd din vedere să încep să mă uit după ele offline și online.

Planul de shopping se poate face tot, o dată sau în etape, necesarul fiind centralizat într-o aplicație sau pe un carnețel al cărui loc este cunoscut de toți membrii familiei pentru ca ei să poată completa lista când realizează că le trebuie ceva ori că s-a terminat un produs. Crearea unui flux de activități și stabilirea unei rutine scot la lumină o parte din avantajele organizării pe plan personal.


Poate ți-ar mai plăcea să citești și:

Sper că informațiile de mai sus ți-au fost utile și că vei dori să le împărtășești și cu prietenii tăi. Dacă ești activ(ă) pe rețelele de socializare, intră te rog și pe pagina de Facebook a blogului și bifează sub butonul ”Urmărește” opțiunea ”Vezi mai întâi”. În felul acesta primești notificări la fiecare nou articol. E gratuit! La fel și pe grupul cu idei de organizare. :)

Iar dacă vrei să vezi ce clipuri mai public, abonează-te la canalul meu de Youtube. De acum înainte, multe articole se vor transforma și în conținut video.

Dacă îți place ceea ce scriu, urmărește-mă și pe rețelele de socializare, distribuie și comentează la articolele mele. Un feedback constructiv nu a făcut niciodată rău nimănui. :)

error: Content is protected !!