Diana Mihaila - Primul blogger-specialist in solutii de organizare din Romania

Consultant KonMari. Creatoarea proiectului #MareaOrganizare, un concept pentru un stil de viata echilibrat.

#MareleInventar: Te provoc sa iti schimbi relatia cu lucrurile!

17.02.2019

De când am lansat programul gratuit de o lună #MareaOrganizare, în urma căruia îți poți pune în ordine locuința o dată pentru totdeauna, am avut tot felul de revelații. M-a ajutat și feedback-ul primit de la o parte dintre cei aproape 5.000 de participanți (până în prezent). Principala constatare are legătură cu faptul că mulți dintre noi ne asumăm greu un proces atât de amplu dacă nu suntem foarte conștienți de necesitatea lui. Altfel spus ”M-aș organiza dacă nu ar părea atât de complicat!”.

Organizarea este simplă, ieftină, creativă

Mereu zic asta și vreau să te conving și pe tine că privită din unghiul potrivit organizarea se va traduce într-o îmbunătățire evidentă a stilului de viață. Dacă îți asumi proiecte ce cresc gradual, îți vei crea un tempo ce te va stimula. Așa că începi cu ceva simplu, care nu implică nici foarte mult timp și nici implementarea a nu știu ce sisteme speciale. Organizează, de pildă, lenjeriile de pat. Sau prosoapele. Odată ce le vei găsi frumos puse la locul lor, poate și sortate pe culori, vei prinde elan să mergi mai departe.

Pornește de la un sertar, urcă la o comodă, apoi un bufet și spre final un întreg dulap sau o bibliotecă.

Când fiecare piesă de mobilier va avea un flux și din punct de vedere estetic îți va face cu ochiul, vei privi altfel încăperile și modul în care ele pot fi reorganizate pentru a găsi ușor ce îți este necesar.

Organizarea înseamnă să atribui locuri-casă pentru ce deții

Dar atunci când pierzi din mână controlul cantităților, organizarea poate părea o misiune imposibilă. Și aici intervine în schemă #MareleInventar. Am realizat că dacă devenim mai conștienți de numărul lucrurilor pe care le avem, decizia de a începe un proces ceva mai amplu și constant de organizare într-un orizont de timp asumat va veni firesc. Degeaba îți spun eu că o să vezi diferența în ore sau bani câștigați, dacă tu nu ești pregătit(ă). Te înțeleg perfect!

Și atunci am zis așa! Schimbarea relației pe care o avem cu lucrurile se poate petrece atunci când realizăm cât de mult ne-am încărcat spațiul și viața cu ele.

#MareleInventar

Credit foto: Lilebuba Photography

Cum funcționează #MareleInventar

Grupul cu idei de organizare va fi comunitatea ta suport, ca de fiecare dată. Acolo, în fiecare zi de luni, postez provocarea săptămânii. Să spunem că în primele 7 zile faci bilanțul produselor de îngrijire personală (săpunuri, șampoane, geluri etc.), iar în următoarele bilanțul produselor de make-up. Și tot așa trecem în revistă spațiu cu spațiu, ca la final să îți analizezi singur(ă) inventarul și să stabilești care sunt proiectele de organizare imediate.

Dacă tu ești persoana responsabilă cu punerea în ordine a întregii locuințe, nu doar pentru tine, ci și pentru restul membrilor familiei, realizează un inventar pentru fiecare în parte (produsele tale de îngrijire, ale lui, ale copilului etc.). Îți va fi mai ușor să le explici celorlalți de ce veți cumpăra mai puțin ori mai mult dintr-o categorie și de ce ai decis să implementezi un alt sistem.

Te încurajez să parcurgi fișele de inventar cu copiii și să ajungeți la o nouă modalitate de a face cumpărăturile în familie (altele decât cele alimentare). Poate vă asumați o singură zi în lună și un buget fix pentru fiecare în parte. În felul acesta învață să aștepte, să planifice, să prioritizeze, nu să ceară ceva nou ori de câte ori ajungeți într-un centru comercial. Tu, ca părinte, stabilești cât de des are nevoie de rechizite, haine sau jucării. Deci poți alcătui un calendar de cumpărături care să nu îți mai întindă bugetul la maxim. Și așa începi să simți efectele pozitive ale organizării pe plan personal (aceea care are legătură cu timpul, banii, resursele, relațiile interpersonale).

Poți profita de #MareleInventar pentru a mai lua de pe rafturi lucruri ce stau nefolosite, sunt nepurtate ori stricate. Rolul acestui proiect este de a stabili cât și ce deții.

Idei și soluții de organizare găsești în articolele suport din programul #MareaOrganizare, pe care o să fii tentat(ă) să îl începi când vei vedea cifrele, nu doar pentru că citești într-un text pe blog că îți va îmbunătăți viața.

Pe un alt palier, inventarul îți poate arăta și ce stocuri mai ai de refăcut. Spre exemplu, poți constata că o parte din hainele copilului au rămas mici și are nevoie de un trening nou sau de o împrospătare mai susținută a garderobei.

Atunci când ai terminat de numărat, mergi pe grup și lasă un comentariu cu rezultatul. Prin comparație ne vom ajuta unii pe alții să ne schimbăm relația cu lucrurile, să stabilim când este vorba despre calitate și când este vorba despre cantitate.


Folosește-te de #MareleInventar pentru a crea grupe de obiecte: de dăruit, de donat, de vândut, de cumpărat, de reutilizat, de reciclat.


Calendarul provocărilor

Îți spun încă de pe acum că voi actualiza acest calendar după distribuirea articolului în grup. Sunt sigură că dacă am omis ceva, comunitatea mă va ajuta să completez. Așa că poți salva linkul, să îți creezi un orizont clar de așteptare pentru provocările ce sunt de interes pentru tine. Poate nu ai nevoie să le faci chiar pe toate!

Dacă sunt provocări pe care le finalizezi rapid, poți face inventar la inventar. Adică să numeri și pe subcategorii. ”Câte ustensile de gătit din lemn am? Din ele câte sunt spatule?” sau ”Câte fețe de pernă am? Din ele câte sunt decorative și câte sunt pentru dormit?”. Ține de tine cât de în detaliu vrei să privești lucrurile.

Ordinea am gândit-o astfel încât activități din mai multe săptămâni consecutive să capete coerență și să poți să îți formezi rapid păreri clare despre zonele casei. Astfel vei plănui și viitoare proiecte de organizare mai mari sau mai mici.

  • Săptămâna 1 – Prosoape (de mâini, de față, de corp, de oaspeți, de plajă, seturi, pentru oaspeți, pentru mine, pentru partener, pentru copil etc.) + Seturi de pat (cearșafuri, fețe de pernă, fețe de pilote, protecții de pat, cuverturi, pături, lenjerii etc.)
  • Săptămâna 2 – Produse de îngrijire personală (șampoane, geluri, balsamuri, săpunuri etc.) + produse cosmetice (rujuri, fonduri de ten, rimeluri, pudre, creme, apă micelară etc.) + ustensile  de makeup (pensule, bureți, aplicatoare, șervețele cosmetice etc.)
  • Săptămâna 3 – Comode cu sertare (tot ce este depozitat în sertare – tricouri, pulovere, pijamale, pantaloni, accesorii (curele, cravate etc.)), perdele, draperii, fețe de masă etc.
  • Săptămâna 4 – Dulapuri cu bară și rafturi (ce depozităm pe umerașe și în stive – haine office, de ocazie, sezon/extrasezon, accesorii etc.)
  • Săptămâna 5 – Încălțăminte (de purtat, de ocazie, pentru hobby/sport etc.)
  • Săptămâna 6 – Accesorii pentru exterior (căciuli, fulare, șaluri, mănuși etc.) + genți (poșete, plicuri, rucsacuri, ghiozdane, plase etc.)
  • Săptămâna 7 – Bijuterii (ceasuri, inele, lanțuri, brățări, broșe etc.)
  • Săptămâna 8 – Cărți (pe genuri, autori) + Documente (diplome, certificate, chitanțe, facturi, asigurări)
  • Săptămâna 9 – Spațiu de lucru/studiu (instrumente de scris, gadgets, agende etc.)
  • Săptămâna 10 – Jocuri și jucării (plușuri, cuburi, jocuri electronice, boards etc.) + cabluri (încărcătoare, cabluri TV/internet/PC etc.)
  • Săptămâna 11 – Bucătăria (oale, farfurii, tacâmuri, pahare, căni, cești, caserole, condimente, instrumente pentru gătit etc.) + frigider & congelator
  • Săptămâna 12 – Cămară/debara/garaj (echipament sportiv, soluții de curățenie, unelte, electrocasnice, borcane etc.)

Și lista rămâne deschisă actualizării, dar una peste alta sunt provocări pentru vreo 3 luni de zile.

Dacă vei simți nevoie să îmbini #MareleInventar cu #MareaOrganizare, fă-o! Eu prefer proiectele cu un ritm susținut și o durată mai scurtă, pentru că îmi place să văd repede rezultatele. Dar așa sunt eu, mai nerăbdătoare! :)


>>> Descarcă gratuit lista de inventar ce îți va fi foarte utilă pentru fiecare provocare săptămânală <<< (895 downloads)


La final, te mai invit o dată să aderi la grupul cu idei de organizare. Este obligatoriu să completezi formularul de înscriere dacă vrei să primești acces rapid. Iar pentru postările din social media utilizează hashtagul #MareleInventar. :)

Sper că informațiile de mai sus ți-au fost utile și că vei dori să le împărtășești și cu prietenii tăi. Dacă ești activ(ă) pe rețelele de socializare, intră te rog și pe pagina de Facebook a blogului și bifează sub butonul ”Urmărește” opțiunea ”Vezi mai întâi”. În felul acesta primești notificări la fiecare nou articol. E gratuit! La fel și pe grupul cu idei de organizare. :)

Credit foto: Lilebuba Photography

Dacă îți place ceea ce scriu, urmărește-mă și pe rețelele de socializare, distribuie și comentează la articolele mele. Un feedback constructiv nu a făcut niciodată rău nimănui. :)

Diana Mihaila - blogger, professional organizer & consultant KonMari