Diana Mihaila - Master Professional Organizer

Primul blogger-specialist in soluții de organizare din Romania. #MareaOrganizare.

NU de organizare ai nevoie! Altceva îți trebuie!

10.01.2020

Probabil ți se pare ciudat să citești pe blogul unui professional organizer că nu ai nevoie de organizare. Afirmația însă este firească dacă este spusă de un specialist în gestionarea surplusului, căci, ce să vezi, există și așa ceva în lume. :)

Și dacă obiectivul tău este să duci o viață cu un flux ce te încarcă de energie (doh!), atunci începi prin a scoate din spațiul intim (casa) și profesional (biroul) tot ce îți prisosește. Declutter, cum spun americanii! Știu că este greu să lupți cu atașamentul emoțional față de obiecte, dar trebuie să fii puternic(ă)! Nu te gândi la banii dați. Privește-i ca pe investiții în definirea stilului! Căci și din greșeli învață omul!

Fă ”curățenie” și în rutina cotidiană. Nu perpetua obiceiuri care știi că sunt nesănătoase. Planifică, anticipează, programează. Vei câștiga timp, bani, putere mai mare de concentrare. Iar asta înseamnă să te organizezi pe plan personal.

Declutter, not organize

Cum? Am făcut o listă cu 3 cele mai importante aspecte, din punctul meu de vedere.

Nr. 1

Pentru a scăpa de surplusul nedorit (clutter) începi cu #MareleInventar, un program gratuit pe care l-am creat și care te ajută să îți schimbi relația cu lucrurile. În bine! :) Deținând mai puțin, gestionarea bunurilor devine mai facilă. Firesc, de altfel! Păstrând doar ceea ce ne place și ne este de folos menținerea e mai ușoară. Căci o faci de drag!

Nr. 2

Apoi ai grijă la controlul cantităților. Asta înseamnă altceva pentru fiecare dintre noi. Tu știi cel mai bine de ce și de cât ai nevoie pentru a duce viața pe care ți-o dorești.

Nr. 3

Organizarea nu are caracter definitiv. Ea se poate menține pe perioade îndelungate, dar trebuie regândită periodic, nu doar la schimbările de sezon, ci și în fiecare nouă etapă (de viață, de dezvoltare – când te muți cu cineva, când crește copilul, când vine al doilea etc.). În schimb, odată ce înveți să nu mai acumulezi surplus, dezordinea nu se mai instalează la cote alarmante, iar reorganizarea devine extrem de facilă.

Degeaba cumperi cele mai frumoase cutii și suporturi din lume dacă tu ai de gestionat cantități impresionate de obiecte inutile. Cutiile opace, cu capac sunt găuri negre! Nu fac decât să ascundă dezordinea în dispozitive drăguțe!

Și nu doar că dosești ceva cu care nu știi ce să faci, dar și uiți ce ai băgat acolo, așa că locuința se transformă din spațiu de trăit în spațiu de depozitat.


Regula celor 6 cutii

Atunci când elimini surplusul (declutter) și vrei să organizezi cât mai eficient locuința ai nevoie de 6 cutii pentru ca procesul să fie eficient și să decurgă cât mai bine. Acestea sunt:

  1. Cutia cu obiecte de păstrat
  2. Cutia cu obiecte de dat
  3. Cutia cu obiecte de donat
  4. Cutia cu obiecte de reciclat
  5. Cutia cu obiecte de aruncat
  6. Cutia cu obiecte ce nu aparțin spațiului respectiv

La final poți tria rapid pe categorii. Am povestit pe larg în acest articol.

Sper că informațiile de mai sus ți-au fost utile și că vei dori să le împărtășești și cu prietenii tăi. Dacă ești activ(ă) pe rețelele de socializare, intră te rog și pe pagina de Facebook a blogului și bifează sub butonul ”Urmărește” opțiunea ”Vezi mai întâi”. În felul acesta primești notificări la fiecare nou articol. E gratuit! La fel și pe grupul cu idei de organizare. :)

Iar dacă vrei să vezi ce clipuri mai public, abonează-te la canalul meu de Youtube. De acum înainte multe articole se vor transforma în conținut video.

Dacă îți place ceea ce scriu, urmărește-mă și pe rețelele de socializare, distribuie și comentează la articolele mele. Un feedback constructiv nu a făcut niciodată rău nimănui. :)

error: Content is protected !!