Diana Mihaila - Master Professional Organizer

Primul blogger-specialist in soluții de organizare din Romania. #MareaOrganizare.

Ordine versus Organizare

26.11.2019

Să pui hainele în sertare sau pe umeraș nu înseamnă organizare. Înseamnă ordine! Faptul că le-ai aranjat frumos și vizual arată bine nu este echivalentul unei depozitări eficiente. Organizarea presupune mult mai mult de atât! Ea are legătură cu felul în care trăim, cu obișnuințele noastre, cu spațiul pe care îl deținem și cum este el împărțit. Importante sunt și sistemele utilizate pentru a crea locuri-casă pentru ceea ce avem.

Organizarea lucrurilor presupune punerea la loc într-o manieră planificată, cu o intenție clară în minte și cu o finalitate precisă. Pun prosoapele în baie pentru că acolo le întrebuințez, nu le stochez pe holul de la intrare doar pentru că acela este locul în care se află debaraua cu textile.

Alegerea corectă a metodei de organizare

Prima mea recomandare este să alegem metoda în funcție de mobilier și de compartimentările acestuia. Dacă are rafturi adânci, ideale sunt Regula lui L și Regula lui U. În cazul în care sunt rafturi fără profunzime, fie ele înalte sau nu, stivuim pe categorii. Va fi ușor de găsit un tricou pe polița dedicată.

Hainele de eveniment, paltoanele, costumele, fustele și rochiile stau negreșit pe umeraș. La fel ca și cămășile și bluzele din țesături fine. Sunt persoane care folosesc umerașele și pentru tricouri sau jeanși. Metoda nu este ideală, dar dacă rezonezi cu ea înseamnă că așa vei găsi cel mai ușor articolele vestimentare dorite. Iar, în esență, organizarea este despre alcătuirea fluxului potrivit pentru tine!

Citește, dacă dorești: Ce punem pe umeraș și ce împăturim

În sertare și coșuri cele mai eficiente două metode sunt rularea și depozitarea pe verticală. Atenție! Nu orice haină pusă în picioare este împachetată KonMari (video)! Tehnica japoneză presupune realizarea de pachete foarte mici, iar acestea nu sunt potrivite pentru sertarele înalte și adânci din simplul motiv că rămâne foarte mult spațiu neutilizat. Acolo fie rulăm (pulovere, tricouri, jeanși, echipament sportiv, prosoape etc.), fie pliem în două, trei sau patru, dacă sunt lucruri de adulți.

Sursă foto: Lilebuba Photography

Nu ai neapărată nevoie de dulap dacă garderoba ta este alcătuită în special din ținute sport, lejere. Te poți descurca foarte bine cu comode cu sertare sau cu uși și polițe. O astfel de opțiune versus un șifonier are două mari avantaje: este mai economică și mai versatilă. În plus, o comodă este ușor de integrat în noi scheme de amenajare și nu încarcă spațiul peste măsură.


Nu alegem metoda de împăturire și depozitare doar pentru că este la modă. Și revenim la isteria KonMari ce a cuprins mapamondul. De câțiva ani, mulți încearcă să implementeze cu orice preț tehnica japoneză în casele lor. Dar, surpriză, nu iese ca la carte! De ce? Pentru că metoda lui Marie Kondo este creată pe fundamente ce descriu esența lumii asiatice. Controlul cantităților este diferit, piesele de mobilier au compartimentări în acord cu filosofia de viață, iar locuințele sunt de 4-5 ori mai mici ca în Statele Unite, de pildă. Am făcut o paralelă între cele două lumi în articolul despre organizarea în sistem american.

Stilul vestimentar influențează metodele de împachetare și de depozitare. Dacă ai o garderobă sport, te vei descurca bine cu coșuri, sertare și rafturi, iar dacă în dulapul tău predomină hainele office sau de eveniment este necesară bara. În cazul în care urmează să te muți într-o casă nouă și trebuie să îți construiești dressing-ul sau să îți alegi dulapul, ia deciziile privitoare la dimensiuni, mecanisme și compartimentări și în funcție de felul în care te îmbraci.

organizarea pe categorii

Credit foto: Lilebuba Photography

Și ordinea în care te îmbraci are impact asupra stilului de organizare. Acel flux despre care vorbeam mai sus are legătură cu activitățile pe care le desfășurăm, cu orele la care venim și la care plecăm, cu locul din casă în care se află piesele de mobilier folosite pentru haine. Spre exemplu, dacă tu ești cel/cea care pleacă de acasă primul/prima, încearcă să depozitezi ținutele de job în afara dormitorului pentru a-i mai da partenerului timp de odihnă, dacă programul său începe mai târziu. Mai ales dacă trezitul de dimineață vă face morocănoși pe oricare dintre voi! :)

În concluzie, ordinea și organizarea nu înseamnă același lucru, dar cele două conviețuiesc tare bine împreună!

Sper că informațiile de mai sus ți-au fost utile și că vei dori să le împărtășești și cu prietenii tăi. Dacă ești activ(ă) pe rețelele de socializare, intră te rog și pe pagina de Facebook a blogului și bifează sub butonul ”Urmărește” opțiunea ”Vezi mai întâi”. În felul acesta primești notificări la fiecare nou articol. E gratuit! La fel și pe grupul cu idei de organizare. :)

Sursă foto: Lilebuba Photography

Avatar

Dacă îți place ceea ce scriu, urmărește-mă și pe rețelele de socializare, distribuie și comentează la articolele mele. Un feedback constructiv nu a făcut niciodată rău nimănui. :)