Diana Mihaila - Master Professional Organizer

Primul blogger-specialist in soluții de organizare din Romania. #MareaOrganizare.

Organizarea timpului: Cum valorifici la maxim weekend-ul și zilele libere

06.09.2019

Nu sunt puțini cei care încep săptămâna mai obosiți decât au încheiat-o pentru că și-au ocupat week-end-ul cu tot felul de activități haotice și fără legătură între ele. Spontaneitatea este bună, dar nu chiar în fiecare moment. Nu suntem programați să avem atât de multă energie.

Importanța somnului

Citeam recent un extras din raportul Life at Home, pe care IKEA îl realizează anual, că oamenii au început să doarmă mai puțin, de la 8 ore cât este media recomandată, la puțin peste 6. Asta pentru că trăim în grabă, iar lipsa de odihnă este asociată și cu succesul. Oamenii care muncesc peste program sunt văzuți drept cei care au șanse să reușească în viață. Același studiu subliniază că percepția este eronată și că greșim renunțând la una dintre cele mai la îndemână și mai accesibile resurse de care dispunem: somnul.

Sursă foto: IKEA

Efectul de burnout poate fi evitat și dacă suntem atenți la modul în care ne folosim timpul. Julie Morgenstern, supranumită ”Regina Organizării”, în America, recomandă alcătuirea unui plan de minim 3 zile, care să includă toate activitățile cunoscute, dar care, datorită flexibilității date de intervalul mai lung de timp, ne va permite să gestionăm mai eficient situațiile neprevăzute. În plus, notarea în agendă a sarcinilor aferente pentru mai multe zile consecutive ne ajută să vedem cum le putem grupa între ele astfel încât să le finalizăm mai rapid, cu rezultate cât mai bune.


Exemplu: Îți poți da seama când ai la dispoziție mai multe ore pentru activități ce presupun concentrare prin mutarea unei întâlniri ori a unei activități într-un alt segment din zi sau din săptămână.


Organizarea timpului în weekend și în vacanță

Ne organizăm pe plan personal și încercăm să gestionăm timpul și în week-end și în vacanțe pentru a profita din plin zilele libere. Dacă facem o pauză de la sarcinile profesionale nu înseamnă că renunțăm complet la un fir director al activităților noastre, chiar dacă ritmul este evident unul mult mai relaxat. La sfârșit de săptămână, de pildă, începem să facem planuri de vineri seară, apoi pentru sâmbătă dimineața, la prânz și seara și din nou pe cele 3 segmente temporale de duminica. În total 7 planuri clare.


Când ies în oraș, ce mănânc, când mănânc, când fac cumpărăturile, când mă întâlnesc cu prietenii sunt doar câteva întrebări pe care ni le putem pune pentru a ne alcătui agenda de week-end.


Poate ți-ar mai plăcea să citești și:

TO DO LIST, 4 principii pentru bifarea eficientă a sarcinilor zilnice, de la celebra Julie Morgenstern

Organizarea biroului: 5 idei simple pentru creșterea productivității

Organizarea funcțională a documentelor

Organizarea informațiilor din computer

Descarcă gratuit organizatorul pentru timp și bani

Time management: Câteva sfaturi pentru mai mult timp

Sper că informațiile de mai sus ți-au fost utile și că vei dori să le împărtășești și cu prietenii tăi. Dacă ești activ(ă) pe rețelele de socializare, intră te rog și pe pagina de Facebook a blogului și bifează sub butonul ”Urmărește” opțiunea ”Vezi mai întâi”. În felul acesta primești notificări la fiecare nou articol. E gratuit! La fel și pe grupul cu idei de organizare. :)

Iar dacă vrei să vezi ce clipuri mai public, abonează-te la canalul meu de Youtube. De acum înainte, multe articole se vor transforma și în conținut video.

Avatar

Dacă îți place ceea ce scriu, urmărește-mă și pe rețelele de socializare, distribuie și comentează la articolele mele. Un feedback constructiv nu a făcut niciodată rău nimănui. :)