PROGRAM GRATUIT pentru o luna intreaga: Marea organizare de toamna! Inscrie-te!

27.09.2018

Știți de când îmi doresc să lansez o așa provocare? De multe, multe săptămâni. Dar am vrut să fiu sigură că m-am gândit la cât mai multe lucruri și la situații suficient de variate pentru a vă putea susține pe voi cei care începeți acest program. În plus și eu am trecut prin întregul proces de reorganizare a propriei locuințe odată ce am devenit și consultant KonMari și am învățat tehnici noi față de cele deprinse în sistemul american în care m-am educat și autorizat ca și professional organizer.

Octombrie este momentul perfect pentru un asemenea proiect nu doar pentru că în 2018 începe chiar lunea, zi în care obișnuim să ne asumăm schimbări :), ci și pentru că este o lună de toamnă autentică, când hainele de frig și ploaie le înlocuiesc categoric pe cele din in sau mătase.


Important:

Acest program de organizare nu este unul în care îți spun ce lavete, soluții sau mopuri să folosești. Este despre modul în care sortezi obiectele deținute și le atribui locuri-casă. Curățenia vine de la sine, dar este decizia ta cum o faci.


Acțiunile pe care urmează să le realizezi sunt graduale, astfel încât să nu percepi procesul ca pe o povară. Nicidecum! Te rog, nu pleca la drum cu acest gând! Începi programul cu bucurie, imaginându-ți casa ideală în care ți-ar plăcea să trăiești. Este foarte posibil să o descoperi chiar sub lucrurile ce astăzi sunt lăsate la întâmplare.

Când organizăm spații clar delimitate, gen sertare sau rafturi, ele trebuie golite de conținut și curățate înainte de a fi ordonate. Cu toate lucrurile la vedere, sortăm pe categorii și eliminăm de acolo obiectele ce nu aparțin locului. Atunci când organizăm în interiorul unei categorii, așa cum sunt cărțile, le aducem pe toate împreună, evaluăm ce trebuie repus într-o secțiunea anume (beletristică, hobby, educație etc.), ce avem de restituit, de donat sau reciclat și abia apoi le alocăm locuri-casă (bibliotecă, dormitorul copiilor, noptieră etc.).

Locuința imaginată pentru crearea acestui program are dimensiunii medii, două dormitoare, două băi, cel puțin un balcon și/sau o boxă/anexă, astfel încât și dacă stai într-o casă mai mare și dacă stai într-una mai mică, să poți rescala în plus sau în minus. Mai mult decât atât, pe ultimul rând din calendar am trecut 7 activități extra sau alternative la activitățile propuse în cele 31 de zile, astfel încât, dacă nu ai al doilea grup sanitar, de pildă, să poți să aloci ziua unei alte îndeletniciri organizatorice. Sau poate nu ai copii și săptămâna 3 trebuie complet reconfigurată pentru tine. Ori ai deja la linie toate documentele, dar vrei să extinzi programul până când simți că toate spațiile și lucrurile sunt în ordinea ce-ți place. Te vei descurca! Sunt foarte sigură de asta!


Important:

Nu există o schemă de organizare universal valabilă. Sunt însă principii și reguli din care alegi ce se potrivește stilului tău de viață, ți se par logice și sunt ușor de implementat. Doar așa vei putea menține ordinea pe termen lung și nu vei mai trece prin procese atât de detaliate poate niciodată în viața ta. Organizarea odată deprinsă poate deveni rapid un stil de viață.


Săptămâna 1

Ca să fie cât mai simplu de urmat, am alcătuit un plan ce conține săptămâni tematice. Este mai ușor dacă spațiile pe care le ordonezi vin într-o înșiruire logică. Un sondaj realizat în cadrul grupului cu idei de organizare pe care l-am creat pe Facebook (completează-l și tu!) a arătat că majoritatea membrilor dorește bucătăriile mai eficiente. Așa că primele 7 zile din program sunt dedicate acestui spațiu. Începem cu sertarele și blaturile, ne ocupăm de rafturi și corpuri suspendate, coborâm sub chiuvetă și ajungem și la frigider, ca la final să aranjăm cămara și să vorbim despre stocuri.

Săptămâna 2

Apoi m-am gândit că ar fi bine să ne ocupăm de spațiile pe care le folosim în comun cu restul membrilor familiei: dining-ul, baia, holul, biblioteca, debaraua sau balconul. Organizarea living-ului am lăsat-o pentru ultima zi a săptămânii, pentru că avându-le puse la punct pe cele enumerate anterior, treaba va fi mult mai ușoară. Ai încredere!

Săptămâna 3

Aceasta este săptămâna în care vom organiza lucrurile copiilor și spațiile pe care ei le utilizează. M-am gândit că dacă începem cu jocurile și cu jucăriile putem profita de moment și facem și un plan de distracție pentru următoarele 7 zile. Este important să le cerem părerea copiilor cu privire la activitățile pe care doresc să le desfășoare. Dacă pentru cei mici și foarte mici ne asumăm integral procesul de organizare, programul și meniul, cu cei mai mari și cu adolescenții împărțim sarcinile. Adoptă politica pașilor mărunți!


Important:

Nu te aștepta ca un copil să se priceapă la curățenie și organizare la fel de bine ca un adult. Arată-i ce vrei să facă și în ce fel și totul va decurge ușor. În plus, adaptează sistemele de organizare vârstei, înălțimii și puterii lui.


Săptămâna 4

Ziua de forță din această săptămână este cea în care organizăm dulapul cu haine. Restul activităților sunt relativ lejere. Spre exemplu, ziua de luni este alocată ordonării accesoriilor (ceasuri, bijuterii, eșarfe, mănuși, pălării, fulare, curele etc.), apoi marți vine rândul cosmeticelor și machiajelor. Plăcut, nu-i așa?

Săptămâna 5

Vorbim de fapt doar de 3 zile și de activități ce necesită o atenție sporită. Dar până în acest punct vei fi căpătat experiență în ale organizării și îți va veni mai firesc să pui în ordine medicamentele, documentele și informațiile din laptop. La fiecare în parte trebuie să fii atent(ă) la date. Ține minte acest aspect și te vei descurca perfect!


Important:

Nu inversa activitățile între ele și nici nu sări peste. Îți sporești astfel șansele de a întârzia și chiar renunța să mai faci o partea a procesului, iar la finalul programului vei mai avea încă spații nepuse în valoare. Chiar dacă faci 50% din activitatea zilei, tot este mai bine decât nimic. Astfel ai șanse mai mari să revii când găsești un răgaz și să duci la bun sfârșit misiunea.


Dacă vrei să începi programul, îți recomand să te înscrii și în grupul cu idei de organizare. Este obligatoriu să completezi câmpurile din formularul de aderare. Acolo vei găsi zi de zi informații despre fiecare activitate și vei schimba experiențe cu cei care au acceptat provocarea organizării de toamnă. Poți trece prin proces și singur(ă), dar crede-mă când îți spun că este mult mai simplu și mai plăcut când ai lângă tine o comunitate întreagă, formată din oameni respectuoși, deschiși la minte și gata să ofere un sfat celor care îl cer.

>> Descarcă de AICI calendarul organizării de toamnă <<< (1195 downloads)

În cazul în care ai descoperit programul la altă dată decât 1 octombrie, care nu este altceva decât o convenție, îl poți începe în orice zi de luni. Sau dacă noi pe grup am ajuns deja la săptămâna a treia, pornește de acolo și fă-le pe cele care au trecut în luna următoare.  

Pentru toate postările din afara grupului despre acest program folosește, te rog, hashtag-urile #programorganizare, #organizareadetoamna și #dianamihaila. În plus, pentru a primi notificări la fiecare nou articol publicat, intră pe pagina de Facebook a blogului și bifează sub butonul ”Urmărește” opțiunea ”Vezi mai întâi”. Toată luna octombrie voi încerca să public până la 10:00 AM ponturi despre cum să abordezi activitatea din ziua respectivă.

Și te mai rog ceva: distribuie, etichetează prieteni, comentează! Este un program pe care îl ofer gratuit și îmi doresc să ajungă la cât mai multe persoane. Odată ce casa și lucrurile ne sunt organizate, viața ni se simplifică și ni se îmbunătățește substanțial. Poate nu mă crezi acum, dar vorbim după ce faci provocarea o lună întreagă. :)

Dacă îți place ceea ce scriu, urmărește-mă și pe rețelele de socializare, distribuie și comentează la articolele mele. Un feedback constructiv nu a făcut niciodată rău nimănui. :)