Sunt Professional Organizer!!! Sa iti spun ce inseamna!

18.07.2017

De mică am avut o ”problemă” cu simetria și cu ordinea. Nu la modul că totul trebuia să pară tras în țiplă, ci să funcționeze în baza unui sistem. Curățenia venea de la sine. Așa că în anii ce au trecut de când am conștientizat latura asta a mea, am dezvoltat tot felul de mecanisme de ordonare și organizare. Unele sunt pentru cărți, ustensile de bucătărie, decorațiuni sau ornamente de Crăciun, altele sunt pentru haine și încălțări ce pot fi triate pe culori, mărimi sau utilitate. Există soluții de organizare și pentru zona corporate, dar îți povestesc de toate un pic mai jos.

Am o diplomă ce îmi dă dreptul de a profesa

Am o minte creativă cu ceva analitic în ea. Prin urmare era firesc să caut să mă specializez în direcția asta. În România nu am găsit nicio școală integrată de formare profesională pentru un specialist în soluții de organizare (professional organizer). Așa că m-am apucat să caut forme de învățământ la distanță.


Aproape trei luni mai târziu și sute de pagini studiate, am absolvit with honors, cu un scor de 98%. Între timp am devenit și membru al International Association of Professional Organizers (IAPO).


Ce face de fapt un professional organizer?

Cei mai mulți se gândesc automat la partea de organizare a dulapurilor și dressing-urilor. E și asta o parte, o mică parte. În fapt un professional organizer sau un specialist în soluții de organizare activează pe trei planuri:

  • Personal – ajută clientul să își gestioneze mai eficient resursa de timp și bani, dar și activele deținute și de care se folosește în fiecare zi.
  • Rezidențial – creează sisteme de organizare adaptate nevoilor clientului pentru diferite tipuri de spații (dulapuri, cămări, bufeturi, frigidere etc.) și încăperi (living, baie, camera copilului etc.), iar la scară mai mare, colaborează cu arhitectul pentru a crea un flux firesc și funcțional al înșiruirii camerelor și dependințelor casei.
  • Office / Business – rolul specialistului în soluții de organizare pe segmentul corporate este acela de a crea un sistem care să ajute la eficientizarea fluxului de lucru și, prin urmare, la creșterea productivității. Sunt afaceri care nu merg bine din cauza haosului provocat de arhivarea documentelor sau de lipsa de elemente recreative din spațiul de lucru.

Ce mi-ar plăcea mie să fac?

Training-uri și workshop-uri

Mă atrage mult zona corporate. Știu că oamenii din organizații își petrec mare parte din viață acolo, așa că este extrem de important să ajungă să se simtă bine la birou. Pe lângă atelierele creative pe care le susțin (la petreceri de companie, petreceri de Crăciun sau teambuilding-uri), am lucrat câteva modele de training-uri de evaluare și eficientizare a birourilor (efectiv a meselor pe care cei mai mulți muncesc), pentru a identifica factorii de stres, pe cei care distrag atenția, pe cei care motivează ori pe cei care enervează sau relaxează. Odată localizați poate fi elaborat sistemul care să ajute la eficientizarea afacerii prin alcătuirea unui ambient cât mai plăcut pentru angajat. Un fel de win-win situation!

Closet detox

Pe lângă partea de creat sisteme de păstrare și găsire a hainelor, mai e o componentă  care mă atrage teribil: cea de sortare și donare. Mi-ar plăcea ca ceea ce voi reuși să colectez astfel să ajungă la persoane care au cu adevărat nevoie. Scrie-mi într-un comentariu ce cauze merită a fi susținute și dacă se întâmplă, contează pe mine ca și voluntar.

Să scriu cărți și e-book-uri

Am deja o listă cu subiecte pe care să le abordez, de la idei de organizare pentru diferite tipuri de încăperi ale casei, precum living-uri, dormitoare sau camere de copii, până la spații punctuale gen dressing-uri ori insule de bucătărie. Sper să găsesc finanțare cât mai curând pentru poveștile astea și pentru forma lor video. :D

Acestea sunt obiectivele mele. Dacă vrei să colaborăm, îmi poți scrie la adresa de email contact@dianamihaila.ro. Sau poți să dai un share să se ducă vorba. :)

Îți mulțumesc! Sincer! Și sper ca și tu să îți îndeplinești un vis la fel de important precum a fost acesta pentru mine.

Dacă îți place ceea ce scriu, urmărește-mă și pe rețelele de socializare, distribuie și comentează la articolele mele. Un feedback constructiv nu a făcut niciodată rău nimănui. :)

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.