Ziua 1: Organizarea sertarelor din bucatarie

01.10.2018

Un sondaj realizat în rândul membrilor grupului cu idei de organizare pe care l-am creat pe Facebook a arătat că cei mai mulți își doresc să găsească soluții de eficientizare a spațiului din bucătărie. Așa am ajuns la concluzia că programul #MareaOrganizare trebuie să debuteze cu o săptămână dedicată punerii în ordine a acestui spațiul.

Dar multora dintre noi, organizarea bucătăriei ni se pare o misiune istovitoare, pe care nu prea ne dăm seama de unde să o începem și unde trebuie să o terminăm. Eu nu sunt o excepție! Cu un copil mic în casă și tot felul de electrocasnice la dispoziție, spațiul se aglomerează rapid și dezordinea se vede imediat. Așa că am împărțit cele 7 zile în misiuni mici, dar constante, care la final să facă bucătăria mult mai ușor de păstrat în ordine.


Rolul acestui program este de implementare a unor soluții care să se mențină pe termen lung. Dacă te gândești că sertarele pe care le organizezi luni sunt un haos o săptămână mai târziu, înseamnă că nu abordezi bine problema.


Ce îți recomand să faci?

Nr. 1

Organizează câte un sertar pe rând, nu le goli pe toate pentru că sunt prea multe categorii de produse printre care trebuie să triezi și ți se va părea descurajant (instrumente de gătit, tacâmuri, condimente, veselă etc.).

Nr. 2

Odată eliberat sertarul, igienizează-l. E mult mai ușor acum decât atunci când este plin de produse.

Nr. 3

Sortează pe categorii: condimentele la condimente, cleștii alimentari la clești alimentari, unelte de gătit la unelte de gătit etc. Ai prins ideea! Acum este un bun moment să scapi de dublurile inutile și de tot ce are urme mult prea evidente de uzură.

Nr. 4

Obiectele care știi că nu aparțin sertarului de care le ocupi, pune-le pe blatul bufetului. Fă acolo un fel de punct de colectare. Le sortezi la final, când vei fi colectat surplusul din toate sertarele pe care ai ales să le pui în ordine în ziua respectivă. Astfel îți va fi mult mai ușor să le aloci locuri-casă.

Nr. 5

În interiorul sertarului încearcă să pui produse din categorii similare sau care se folosesc împreună. De pildă, lângă setul de tacâmuri poți pune și spatulele pentru gătit. Sau alături de condimente poți stoca și sticluțele cu esențe. Grupează-le fix cum îți este ție mai ușor să le identifici, dar și să le utilizezi. Instrumentele pentru gătit vor sta întotdeauna cel mai aproape de aragaz și de blatul de lucru.

Nr. 6

Dacă nu ai sertare cu separatoare, folosește-te de ambalajele articolelor din interior pentru a delimita vizual două sau mai multe categorii. Spre exemplu, poți așeza sulul foliei din plastic ori hârtia pentru gătit pentru a împărți spațiu din sertar. Sau spatulele din lemn pot ține separate tacâmurile de polonic, palete pentru prăjit și alte ustensile asemănătoare.

Nr. 7

În sertarele în care depozitezi produse de panificație, folosește-te de pungi, coșuri sau cutii. În felul acesta nu vei colecta firimituri.

Nr. 8

Dacă îți place să te organizezi cu ajutorul cutiilor și borcanelor, dar acestea sunt opace, etichetează-le, să identifici mai ușor conținutul.

Nr. 9

În cazul în care scoți produse din ambalajul original, fie că pui pastele, orezul sau făina în cutii, scrie termenul de valabilitate undeva la vedere.

Nr. 10

Ca regulă generală, tot ce are dop sau capac și ar putea curge se depozitează în picioare.


Descoperă galeria foto cu soluții de organizare a diverselor spații din bucătărie.


Calendarul pentru #mareaorganizaredetoamna îl găsești în articolul introductiv, de unde îl descarci cu un simplu click, pentru a-l tipări și a-l pune la vedere.


Poate ți-ar mai plăcea să citești și:

Organizarea bucătăriei. 5 ponturi de la Martha Stewart

7 lucruri pe care le poți face cu spațiul de pe dulapurile din bucătărie

Ghid de amenajare a bucătăriei în 4 pași simpli


Sper că informațiile de mai sus ți-au fost utile și că vei dori să le împărtășești și cu prietenii tăi. Dacă ești activ(ă) pe rețelele de socializare, intră te rog și pe pagina de Facebook a blogului și bifează sub butonul ”Urmărește” opțiunea ”Vezi mai întâi”. În felul acesta primești notificări la fiecare nou articol.

Pentru a fi mai ușor și mai plăcut acest program de organizare, înscrie-te în grup, unde zi de zi vom împărtăți idei despre cum putem pune în ordine spațiile casei.

Dacă îți place ceea ce scriu, urmărește-mă și pe rețelele de socializare, distribuie și comentează la articolele mele. Un feedback constructiv nu a făcut niciodată rău nimănui. :)