Diana Mihaila - Primul blogger-specialist in solutii de organizare din Romania

Professional Master Organizer in training. Creatoarea proiectului #MareaOrganizare.

Ziua 18: Organizarea dulapului copilului

18.10.2018

Intru direct în subiect, că nu e vreme de pierdut! Acum se face vremea să luăm copiii de la școală și de la grădiniță și rămânem cu task-ul zilnic nefinalizat. #MareaOrganizare continuă! :)

Deci:

Pasul 1:

Golește tot dulapul sau comoda de haine.

Pasul 2:

Separă pe categorii (tricouri la tricouri, pantaloni la pantaloni etc.). În faza asta poți face un morman pentru fiecare categorie în parte. Le împachetezi frumos câțiva pași mai jos. :)

Pasul 3:

Ocupă-te de fiecare categorie pe rând și scoate de acolo ce nu mai este de păstrat (haine care i-au rămas mici, care sunt uzate, care trebuie spălate din nou pentru că ai observat că unele pete s-au încăpățânat să iasă etc.)

Pasul 4:

Vezi ce trebuie împăturit și ce trebuie pus pe umeraș. În dulapurile copiilor se mai petrec astfel de încurcături. Nu că la noi nu s-ar petrece :D

Pasul 5:

Stabilește ce așezi pe rafturi și ce împachetezi să pui în sertare. Pentru organizarea hainelor de pe rafturi îți recomand Regula lui U și Regula lui L, iar pentru sertare împăturire în stil KonMari (depozitare pe verticală).

Pasul 6:

Lucrurile pot fi sortate (1) în funcție de categorie și ordinate cromatic sau (2) pe seturi, în funcție de utilitate. Eu pentru Alex am testat tot felul de metode în acești 2 ani, iar de când a început grădinița, am realizat că este mai eficient ca hainele pe care le poartă acolo să le aibă grupate sub forma unei ținute complete (bluză, pantaloni, tricou, maiou/body, șosete, indispensabili), astfel încât să fie ușor când fac sacul. Încerc în weekend să îi alcătuiesc cât mai multe seturi, să nu mai am treabă cu această activitate o săptămână și să am zilnic cel puțin 2-3 schimburi pregătite.

În cazul copiilor mai mari, care au preferințe vestimentare, putem face ținute pentru cele 5 zile de școală și pentru activitățile lor, ținând cont de părerea lor. Un umeraș ori o stivă cu tot ce trebuie într-o zi și plecatul de acasă va fi mai rapid. ;)

Pasul 7:

Pentru accesoriile copiilor poți folosi coșuri sau cutii, câte una pentru fiecare categorie (curele, șosete, fulare etc.) sau combinate după cum se poartă (maiouri cu indispensabili, șosete cu dresuri etc.). Dacă sunt opace, lipește etichete sau poze cu conținutul lor și astfel nu vei mai auzi niciodată (a se citit ”la fel de des”): ”Nu știu de unde să iau X lucru!”. :)

Nu recomand depozitarea încălțărilor împreună cu hainele, decât în cazul celor care stau în hol. Dar în dulap și comode niciodată! Dacă spațiul este ventilat, pantofii miros și sunt purtători de bacterii. De ce ne-am dori asta în spațiul dedicat hainelor?

Mai multe idei de organizare a hainelor copiilor găsești și în această galerie foto.


Important:

Nu le pretindem copiilor să se organizeze precum un adult, ci realizăm pentru ei sisteme adaptate vârstei, forței și puterii de înțelegere. În primii ani, ne asumăm noi menținerea ordinii în lucrurile și jucăriile lor, deci sistemul trebuie să ne servească mai mult nouă, decât lor. Pe măsură ce copiii cresc, le dăm sarcini clare și tot mai complexe.


Până acum, în săptămâna dedicata lucrurilor, spațiului și activităților copiilor am organizat pantofii, gecile și accesoriile, obiectele de igienă și jucăriile de baie, dar și cărțile și jocurile. În prima săptămână ne-am ocupat de organizarea bucătăriei, iar în cea de-a doua de spațiile folosite la comun de toți membrii familiei.

În cazul în care acum citești pentru prima dată despre #MareaOrganizare, să știi că data de 1 octombrie pe care o găsești în articolul introductiv este doar o convenție. Aceasta este varianta 1.0 a programului și a trebuit să stabilesc niște repere. Tu poți să începi transformarea locuinței în orice zi de luni, că doar atunci obișnuim să ne asumăm toate schimbările. :)

Înscrie-te și în grupul cu idei de organizare, unde poți cere sfaturi comunității. Îți spun din start că avem reputația de a fi veseli și politicoși! Nu uita să răspunzi la întrebările din chestionarul de aderare și apoi să faci o postare pe subiectul care te interesează cel mai tare!

Sper că informațiile de mai sus ți-au fost utile și că vei dori să le împărtășești și cu prietenii tăi. Dacă ești activ(ă) pe rețelele de socializare, intră te rog și pe pagina de Facebook a blogului și bifează sub butonul ”Urmărește” opțiunea ”Vezi mai întâi”. În felul acesta primești notificări la fiecare nou articol. Zilnic, până la 10:00 AM, găsești acolo și, evident, pe blog și în grup, un articol care să te ghideze pentru a rezolva rapid și fără stres proiectul trecut la acea dată în calendar.

Dacă îți place ceea ce scriu, urmărește-mă și pe rețelele de socializare, distribuie și comentează la articolele mele. Un feedback constructiv nu a făcut niciodată rău nimănui. :)