Diana Mihaila - Primul blogger-specialist in solutii de organizare din Romania

Consultant KonMari. Creatoarea proiectului #MareaOrganizare, un concept pentru un stil de viata echilibrat.

Ziua 4: Organizarea rafturilor si a dulapurilor suspendate din bucatarie

04.10.2018

Poți să crezi că ai trecut deja de prima jumătate a săptămânii dedicate organizării bucătăriei? După sertare, blaturi și bufet/insulă, astăzi este rândul rafturilor și a corpurilor de mobilier suspendate. În cazul primelor organizarea are și o componentă estetică, pentru că tot ce depozitezi este la vedere.

Începi prin a goli aceste spații de conținut, fie că vorbim de veselă, condimente sau electrocasnice. Așa-i că e tare bine că bufetul este deja liber și organizat și ai spațiu să triezi printre lucrurile ce își vor face casă în partea superioară a bucătăriei? Ca regulă de bază, pe raftul cel mai de jos pui ceea ce utilizezi cel mai des, precum sunt farfuriile, cănile și paharele. Ai nevoie de ele în fiecare zi, deci ar fi total incomod să folosești o scară sau un scaun ori de câte ori vrei să mănânci ceva sau să bei apă.

Pe rafturile superioare păstrează ceea ce îți trebuie mai rar, cum ar fi formele pentru prăjituri sau aparatul de făcut pâine. Ori ține acolo proviziile de zahăr, făină, praf de copt etc. Poți asocia ingredientele și cu electrocasnicele pe care le întrebuințezi, creând astfel un dulap dedicat necesarului pentru dulciuri, de pildă.

Cel mai comun este ca în apropierea chiuvetei să depozitezi vesela, iar lângă aragaz condimente, oale, tigăi și alte ustensile necesare preparării hranei.

Fiindcă tot ești în plin proces de reorganizare a bucătăriei, scapă și de farfuriile ciobite ori de paharele rămase fără de pereche. Dacă nu ești colecționar de căni de ceai și cafea, nu are rost să ții pe rafturi cu zecile pentru o singură persoană. Le poți păstra pe cele care îți plac cel mai mult și ești tentat(ă) să le folosești frecvent.


Descoperă galeria foto cu soluții de organizare a diverselor spații din bucătărie.


Și tu poți începe acest program gratuit de organizare pe care l-am creat. Calendarul pentru #mareaorganizaredetoamna îl găsești în articolul introductiv, de unde îl descarci cu un simplu click. Tot ce trebuie să faci este să îl tipărești și să îl pui la vedere. Prima săptămână este dedicată bucătăriei.

Pentru a fi mai ușor și mai plăcut programul, înscrie-te în grup, unde zi de zi împărtășim idei despre cum punem în ordine spațiile casei.

Sper că informațiile de mai sus ți-au fost utile și că vei dori să le împărtășești și cu prietenii tăi. Dacă ești activ(ă) pe rețelele de socializare, intră te rog și pe pagina de Facebook a blogului și bifează sub butonul ”Urmărește” opțiunea ”Vezi mai întâi”. În felul acesta primești notificări la fiecare nou articol. Zilnic, până la 10:00 AM, găsești acolo și, evident, pe blog și în grup, un articol care să te ghideze pentru a rezolva rapid și fără stres proiectul trecut la acea dată în calendar.

Dacă îți place ceea ce scriu, urmărește-mă și pe rețelele de socializare, distribuie și comentează la articolele mele. Un feedback constructiv nu a făcut niciodată rău nimănui. :)

Diana Mihaila - blogger, professional organizer & consultant KonMari